گنبدصدا

بیوگرافی از هنرمندان

گنبدصدا

بیوگرافی از هنرمندان

بهزاد لیتو

  • اشتراک در:       
  • بهزاد
    Behzad Leito.jpg
    بهزاد لیتو
    اطلاعات پس‌زمینه
    نام اصلی بهزاد داورپناه
    نام مستعار بهزاد لیتو
    تولد ۲۴ فوریهٔ ۱۹۹۲ ‏(۲۴ سال)
    ۵ اسفند ۱۳۷۰
    اصفهان، ایران
    سبک‌(ها) رپ فارسی، هیپ هاپ
    سال‌های فعالیت ۱۳۸۷-اکنون
    سازهای برجسته
    پیانو
    وب‌گاه http://www.behzadleito.com

    بهزاد داورپناه معروف به بهزاد لیتوبه صورت خلاصه بزی لی(bezi lei) (متولد ۵ اسفند ۱۳۷۰ در تهرانخواننده،ترانه سرای و آهنگساز رپ فارسی و ساکن دبی است. وی تا ۱۶ سالگی در تهران زندگی کرد و پس از آن به دبی رفت. او در ابتدا با عضویت در گروه پایدار شناخته شد و پس از آنتک آهنگ‌های زیادی مانند ناب،[۱] فوق‌العاده[۲] و فردا (Live Tomorrow Remix)[۳] و دادیم رفت تو رو را با سوگند منتشر کرد. اما پس از مدتی از پایدار جدا شد و دلیل این کار را پیشرفت بیشتر خود عنوان کرد. اما شایعاتی مبنی بر اینکه بهزاد لیتو با سینا تهم عضو رسمی تیم پایدار دچار مشکل شده است منتشر شد که بهزاد در مصاحبه خود با رادیو رپبازی اعلام کرد مسائلی بوده اما دلیل اصلی جدایی سینا تهم نیست.[۴]

    بهزاد لیتو در صفحه فیسبوک خودش و در جواب به طرفداران دربارهٔ جدایی از گروه پایدار گفت:

    من رابطهٔ خیلی خوبی با عرفان دارم، جزو صمیمی‌ترین دوستام هستش تقریباً هر روز هم همو می‌بینیم، حتی وقتی گروه پایدار رو درست کرد من با جون و دلم سعی کردم که گروه بهترین گروه باشه، ولی دیدم سخت برای من تو یه گروه کار کنم و حس کردم تنهائی می‌تونم بهتر کار کنم، الان هم عضو هیچ گروهی نیستم و دارم روی آلبوم تکی دارم کار می‌کنم، با عرفان و پایا هم بزودی چندتا ترکِ باحال ضبط می‌کنیم. [۵][۶]

    او همچنین بخشی از معروفیت خود را پس از همکاری‌های موفق خود با گروه زدبازی بدست آورد.[۷] همان‌طور که لیتو در مصاحبه‌های خود اشاره کرده است تحت تأثیر سبک خوانندگی Drake (رپر آمریکایی) قرار دارد و همواره سعی می‌کند آهنگ‌های خود را به سبک او تولید کند.[۷]

    همکاری‌هاویرایش

    لیتو درطول فعالیت هنری خود با هنرمندانی همچونعرفان،[۸] خشایار،[۹] جی جی و سیجل،[۱۰] پایا و جی دال،[۱۱] خلسه، سامی بیگی و همچنین باسوگند[۱۲] در آهنگ دادیم رفت تورو همکاری داشته است که این آهنگ پر بازدیدترین آهنگ سال ۱۳۹۳ در رادیو جوان شد.[۱۳] و با سرکش و افرا و تهم (در آهنگ پایدار ۱) و سهراب ام جی (دراهنگ ویتامین ۳۰) و همچنین با سپهرخلصه (در آهنگ پروپاچه) است.

    آثارویرایش

    آلبوم خاکستریویرایش

    در اکتبر ۲۰۱۴ (مهرماه ۱۳۹۳) اولین آلبومش را با نام «خاکستری» منتشر کرد و برخی از آهنگ‌های تکی خود را هم مانند «پلنگ»، «ناب» «سخت میگذره» و «سرگرمی» در آن قرار داد.[۱۴] این آلبوم شامل آهنگ‌های: ۱- خاکستری ۲- نباشی دوستام هستن ۳- پلنگ ۴- میکروفنم ۵- چطو مست میشیم ۶- سخت میگذره ۷- ناب ۸- ایکس ۹- سرگرمی ۱۰- اگه روزات بام بده ۱۱- آدم نمیشه ۱۲- پیش به سوی می‌باشد

    بیست و سهویرایش

    در نوامبر ۲۰۱۵ (آبان ماه ۱۳۹۴) دومین آلبوم وی با نام «بیست و سه» منتشر شد. ۱-بیست و سه ۲-دیره یه ذره (سیجل. سپهر خلسه) ۳-پنگوئن (سپهر خلسه) ۴-اون بالا سری (سامانتا) ۵-باهاتم داشم (سیجل) ۶-پتک ۷-جام خوبه (عرفان) ۸-بد نشو بام (سیجل. علیرضا جی جی) ۹-خاک (سیجل. نسیم پاریزه) ۱۰-اگه من برم

    زاخارنامهویرایش

    لیتو در آلبوم زاخارنامه ی گروه زدبازی به عنوان خوانندهٔ مهمان حضور داشت.

    یادگاریویرایش

    لیتو در آلبوم یادگاری خلسه به عنوان خوانندهٔ مهمان حضور داشت.[۱۵]

    خداحافظیویرایش

    لیتو در آلبوم خداحافظی عرفان به عنوان خوانندهٔ مهمان حضور داشت.[۱۶]

    ویدیو کلیپ‌هاویرایش

    تا کنون پنج موزیک ویدئو داشته که یکی از آنها برای جی جی و سیجل ونسیم است به نام تهران مازراتی[۱۷] و یکی «دوستام هستن» که این موزیک را تکی خوانده اما در موزیک ویدئوی این آهنگ سیجل هم شرکت دارد[۱۸] منتشر شده است که که ویدئو کلیپ تهران مازراتی به عنوان پربازدیدترین کلیپ سال ۲۰۱۴ در سایت رادیو جوان انتخاب شد.[۱۹] ویدیو کلیپ کی خوبه کی بد و اون بالا سری و خواب در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی از رادیو جوان پخش شد

    مصاحبه‌هاویرایش

    درسال ۲۰۱۴ بهزاد لیتو در برنامه مستند زدبازی که توسط اردشیر امیراحمدی تهیه و تولید شده بود شرکت کرد و درمورد این گروه صحبت‌هایی انجام داد.[۲۰]

    در سال ۲۰۱۵ هم بهزاد لیتو مصاحبه‌ای با یورو نیوز داشت.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی